Mediamentorerna_logo

den sociala journalistiken

Den framtida journalistiken behöver förtjäna människors lojalitet. Det är inte längre så att medier blir valda för att de är bäst. Det finns så många som är bäst därute. Och publicera kan alla göra.
Idag blir vi istället valda för att människor gillar hur vi möter dem. De väljer oss för att de vill vara med och skapa innehållet. Det är helt avgörande för er nu, hur väl ni lyckas med ert relationsbygge och triggar mekanismer för medskapande, crowdsourcing och en journalistik som utgår från och träffar omvärldens behov. Ofta möter vi argumentet att människan bara verkar behöva kattungar, eftersom dessa får flest klick. Men en kattunge är inte ett behov. Så vilket behov ligger bakom morrhåren?

Vi skapar gärna ihop med er en workshop för vad behovs- och användarcentrerad journalistik egentligen innebär, bortom klickjakt och kattungar. Kostnad och omfattning utifrån behov.

Omfattning: 1 dag eller del av program Ökad digitala räckvidd
Kursledare: Herbert Neuwirth & Jonas Elgh

​Intresseanmälan här

 

Mediamentorernas grundare, Per Andersson, om varför dialog krossar medietrumpeter