Mediamentorerna_logo

OM OSS

Vi jobbar med relationer och dialog, med perspektivbyten och med interaktivitet. Vi fokuserar helt på att möta våra deltagares och kunders behov. Inom mediebranschen vill vi särskilt stödja ambitionen att fortsätta vara relevanta. Medias villkor och det publicistiska fokuset sitter i vårt DNA, och vi kombinerar det med vår kunskap om vilka processer som krävs för att leda människor i förändring. Så försöker vi göra största möjliga nytta för våra kunder.

Tinna Bondestam

Allt utvecklingsarbete fångar och engagerar Tinna. Jobbade under flera år på Sundsvalls Tidning som redaktionell chef och därefter med utvecklingsprojekt kring produkter, organisation & ledarskap. Idag jobbar hon med ledningsgrupper, team och handleder chefer i flera olika branscher både i Sverige och i internationella  biståndsprojekt. Ofta inloggad men kan också konsten att också stänga av apparaterna. Då blir det istället fågelkikaren eller juniorlagets matchtrunk fylld med fotbollströjor och kylpåsar. Delägare sedan 2005.
tinna@mediamentorerna.se 

Med fokus på innovation och affärsutveckling jobbar Thomas idag mitt i den digitala transformationen och med alla krav den ställer på branschen. Vd för en nystartad verksamhet, Content Nation, som jobbar med journalistiskt orienterad marknadskommunikation, men gör också en del konsultjobb för Mediamentorerna. Har varit redaktör, producent, chef för Uppdrag granskning, programchef och avdelningschef på SVT. Grundare och fd VD på bemannings-företaget Mediakompetens. Spelar i band när tillfälle ges. Delägare sedan 2005.
thomas@mediamentorerna.se

Jonas Elgh

Hjälper redaktioner att bygga en struktur för daglig planering och utvärdering, som stärker medarbetarnas digitala tänkande och bidrar till en ökning av sid/annonsvisningar och spenderad tid på sajt genom hög kvalitet. Har jobbat med digital journalistik på Svenska Dagbladet i 15 år, varav största delen som nyhetschef på SvD.se respektive SvD Näringsliv. Analyserar medieutbudet och finns med i Mediamentorernas team för kunder som vill jobba med både enskilda workshops och program för långsiktig framgång. Delägare sedan 2017.
jonas@mediamentorerna.se

HERBERT NEUWIRTH

Visst spelar tekniken en roll som möjliggörare av en del förbättringar, men allt handlar om en ”Human Transformation”, ett nytt mindset, om kommunikation, relationer och tillit. Journalistik från A-Ö, i alla medier och på de flesta nivåer.
Den rubriken sammanfattar Herberts yrkesmässiga bakgrund de första 30 åren av karriären. Har jobbat som researcher, reporter, fotograf, programledare, producent, projektledare, och senare också som redaktionschef, programchef samt medlem av företagsledningar. Delägare sedan 2018


herbert@mediamentorerna

Per Andersson

Per vågar vi påstå är en av landets skickligaste coacher och har ett djupgående kunnande om förändringsprocesser och organisationsutveckling. Dessförinnan lång karriär med olika ledarbefattningar på bl a Dagens Eko, Aktuellt och SR Gävleborg.
Utbildad organisationskonsult hos Gestaltakademin och numera också ordförande för Gestaltakadamin i Sverige. Grundare av Mediamentorerna 1995.

per@mediamentorerna

associerade Partners & konsulter


Britt-mari  MOSSBODA

Britt-Mari jobbar med ledarskapsträning för chefer, ledningsgrupputveckling samt förändringsprocesser vid organisationsutveckling. Diplomerad organisationskonsult med fyra års utbildning avseende organisation, grupp och individutveckling från Gestaltakademin i Skandinavien och University of Derby.


Ann lagerström

Ann är journalist, ledarskapskonsult, författare, föreläsare, mindulnessinstruktör och existentiell coach och samtalsledare. En av Mediamentorernas grundare, idag verksam i eget bolag. Gått SEPT:s utbildning i existentiell psykoterapi och vägledning och fortsätter nu med magisterprogrammet på Södertörn. Startat existentiellt.nu
 

SNART FIRAR VI 25-ÅRSJUBILEUM

2020 är det ett kvarts sekel sedan vi bildades!

De var en gång två journalister som tyckte att det saknades ledarutveckling för chefer inom media. De hette Ann Lagerström och Per Andersson och startade 1995 därför Mediamentorerna. Några år senare hade de utbildat snart sagt varenda mellanchef inom svensk mediebransch. Med tiden vidgades företaget och idéerna om vad det skulle kunna åstadkomma. År 2005 utökades ägarkretsen. År 2012 påbörjades ett förnyelsearbete som bl a  kom att leda till en satsning på Digital förflyttning. Idag ligger tonvikten på förändringsprocesser i lokala mediehus och public service. 
Bolaget har fyra delägare och ett tiotal associerade konsulter och samarbetspartners.