Mediamentorerna_logo

ÖKA KONVERTERINGEN

De flesta mediehus i Sverige jobbar numera med en betalstrategi som syftar till att konvertera så många läsare som möjligt från att vara gratis-läsare till att bli betalande.
Att lyckas med en sådan strategi är svårt och komplext och bland de lokala mediehusen finns det få exempel på de som verkligen har lyckats. På nationell nivå sticker förstås DN och SvD ut som goda exempel, men det är stor skillnad på villkoren för en rikstäckande dagstidning och ett lokalt mediehus.

Mediamentorerna har program för hur man kan lyckas bättre med sin konverteringsstrategi på en lokal marknad. Den omfattar bland annat:

 

  • Artikelstrategier - vilken typ av artiklar leder till konverteringar?
  • Inlåsningsstrategier - vilket material ska vi låsa in och hur ska vi låsa in?
  • Marknadsstrategier - vilka sälj- och marknadsaktiviteter ska vi jobba med?
  • Hur jobbar vi med data, för att hela tiden lära oss mer om hur läsarna fungerar?


Intresseanmälan här